Okey…imam davčno blagajno! Kaj pa podpora?! Ob izbiri ponudnika davčne blagajne se je potrebno pozanimati kako je s podporo, poprodajnimi stroški....
Okey…imam davčno blagajno! Kaj pa podpora?!
Uvedba davčne blagajne je investicija; še posebej, če je bodoči uporabnik doslej izdajal račune ročno. Gre za nakup/najem ustrezne opreme (računalnik, tablica, tiskalnik…) in programa, združeno v celoto za izdajo davčno potrjenih izdanih računov. Predstavitve delovanja davčne blagajne so zelo všečne s pritiski na nekaj zaslonskih gumbov pametnega telefona in račun se že izpiše. Na trgu je poplava različnih rešitev in ponudniki dobes...edno tekmujejo s čim nižjimi cenami, hkrati pa ponudniki razglašajo enostavnost uporabe po načelu »tako enostavno da lahko uporablja vsaka stara mama«.
Pa je res vse tako enostavno in poceni?
Vsaka investicija zahteva ustrezno šolanje, instalacijo, vzdrževanje in servis. Po izbiri/sklenitvi pogodbe s ponudnikom »davčne blagajne«, ogromna večina uporabnikov nujno potrebuje pomoč. »Davčno blagajno« je potrebno najprej instalirati, vnesti cel kup z zakonom predpisanih podatkov in nastavitev ter pridobiti in ustrezno namestiti »elektronski certifikat«, priklopiti in povezati tiskalnik, izšolati uporabnika, svetovati za morebitne izjeme in še kaj…boste znali sami? Pa tudi ob tekočem delu se pojavijo dodatna vprašanja in neznanke…z eno besedo…vsak uporabnik potrebuje PODPORO! In v »tem grmu tiči zajec«! Podpora ni brezplačna! Še več! Podpora je lahko nesramno draga. Navadno je obračunana na minute telefonskega pogovora, pri čemer je nerodno, če je na drugi strani »robotiziran« operater ponudnika (po možnosti študent), brez ustreznih izkušenj ter poznavanja poslovanja in problematike in specifike izstavljanja računov v maloprodaji.
Na kaj moram pazit!?
Pred izbiro svoje »davčne blagajne« se nujno pozanimajte kako je s podporo ob zagonu in pri vašem delu. Ne nasedajte navedbam, da je stvar tako enostavna, da pomoč sploh ni potrebna in da vse piše v navodilih in posneto na filmčkih. Ker ni! Sploh če ste nevešči tehnike. Pozanimajte se o ustrezni strokovni podkovanosti podpornega centra ponudnika, njihovih izkušenj in dosegljivosti (36 v čakalni vrsti?). Zavedajte se, da lahko strošek podpore z lahkoto preseže siceršnji mesečni pavšal vaše davčne blagajne.
Primer iz prakse: »Prodali so mi nekaj za 15€/mesec, za pomoč sem zapravila že 200€ pa še vedno nič ne vem!«